رطوبت سنج ثابت, Humidity meter
نوشته شده توسط : سنسور فشار

رطوبت سنج جامدات چیست ؟

رطوبت سنج جامدات دستگاهی است که میتواند رطوبت چوب و سایر محصولات ساختمانی را اندازه گیری و نمایش دهد .رطوبت اجسامی از جمله : گچ , پنلهای چوبی , بتون , را می توان به وسیله این دستگاه اندازه گیری کرد .

کاربرد رطوبت سنج جامدات در کجاست ؟

برای شناسایی رطوبت چوب ، دیوارها ویا سایرمصالح ساختمانی جهت جلو گیری از خسارات ناشی از رطوبت زیاد ویا مجاورت با آب و رطوبت می توان از این دستگاه استفاده کرد . رطوبت سنج ها در کارخانجات مبلمان سازی و بازسازی , کارخانجات جهت خشک کردن چوب , بازرسی ساختمان و مبارزه با آفات ، کنترل رطوبت زغال سنگ جهت محاسبه دقیق وزن و.....   ازاین دستگاه استفاده کرد .

 

رطوبت سنج ها چگونه عمل می کنند؟

رطوبت سنج جامدات به دو نوع تقسیم میشوند :

پراب مخرب (نفوذی ) و پراب غیر مخرب (غیر نفوذی )

 رطوبت سنج جامدات با پراب مخرب ، رطوبت اجسام را به وسیله پراپ پین مانند اندازه گیری می کنند . بدین صورت پین ها مستقیما داخل جسم  فرو (5 میلی متر) می شود و اندازه گیری نموده و به صورت نموداری و یا عددی نمایش میدهند .

رطوبت سنج جامدات با پراب غیرمخرب ، که به صورت غیر نفوذی در جسم بلکه به صورت لمسی با جسم عمل اندازه گیری را انجام میدهند و گاها به همراه IR ترمومتر ها ساخته شده اند که کاربری آسان تری را برای کاربر فراهم آورده اند .

واحد اندازه گیری رطوبت برای هر جسم نسبت به جسم دیگر متفاوت است . بعضی از اجسام را میتوان با % نشان داد و برای بعضی دیگر از مقیاس0 الی 100 استفاده میکنیم که 100میزان حد اکثر رطوبت و 0 میزان حد اقل رطوبت میباشد . تعدادی از دستگاها با استفاده از 3 شاخص خشک , مرطوب و خیس کار را برای کاربر بسیار ساده می کنند .


منبع: http://multico.ir





:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: